Organisma funkcionēšanai un ikdienas aktivitāšu veikšanai ir nepieciešama enerģija, ko cilvēks uzņem ar pārtikas produktiem ikdienas uzturā, un parasti to izsaka kilokalorijās jeb kkal. Nepieciešamais enerģijas daudzums dienā galvenokārt ir atkarīgs no cilvēka vecuma, dzimuma, ķermeņa masas un auguma, kā arī fiziskās aktivitātes.

Parasti cilvēka organismam individuāli nepieciešamo enerģijas daudzumu aprēķina, reizinot pamatvielmaiņas procesiem nepieciešamo enerģijas daudzumu ar fiziskās aktivitātes (FA) koeficientu:

Enerģija (kkal) = Pamatvielmaiņa (kkal) x FA koeficients

Kur pamatvielmaiņa  tiek rēķināta, izmantojot Harisa-Benedikta formulas:

Pamatvielmaiņa vīriešiem, kcal: 66,47 + (13,75 x ķermeņa masa, kg) + (5 x garums, cm) – (6,76 x vecums, gados)

Pamatvielmaiņa sievietēm, kcal: 655,1 + (9,56 x ķermeņa masa, kg) + (1,85 x auguma garums, cm) – (4,68 x vecums, gados)

Nosakot fiziskās aktivitātes koeficientu, tiek ņemta vērā gan ikdienas darbā, gan brīvā laika nodarbībās patērētā enerģija, kā rezultātā ir iespējams aptuveni noteikt personas individuālo fiziskās aktivitātes koeficientu:

1.4-sēdošs darbs, zema fiziskā aktivitāte

1.6- sēdošs darba ar mērenu fizisko aktivitāti brīvajā laikā

1.8-darbs, kurā iespējams kustēties, fiziskā aktivitāte brīvajā laikā katru dienu.

Enerģiju cilvēks uzņem ar pārtikas produktos esošajām uzturvielām – ogļhidrātiem, taukiem un olbaltumvielām. Vislielāko enerģijas apjomu jeb vidēji 45-60% jāuzņem ar ogļhidrātiem, 25-30% jāuzņem ar taukiem, bet 10-20% ar olbaltumvielām. Lai izprastu nepieciešamo olbaltumvielu, ogļhidrātu un tauku daudzumu gramos, kāds ir nepieciešams ikdienas uzturā, veic papildu aprēķinus.

Olbaltumvielas, g = (10% līdz 20% no enerģijas, kkal) / 4 Piemērs: Olbaltumvielas, g: (0.15 * 2000) / 4 = 75 g

Līdzīgi veic aprēķinus arī nepieciešamajam ogļhidrātu daudzumam gramos, sākotnēji izrēķinot cik ir 45 – 60 % no kopējās dienas enerģijas un tad iegūto skaitli dalot ar četri.

Tauki, g = (25% līdz 30% no enerģijas, kkal) / 9 Piemērs: Tauki, g: (0.25 * 2000) / 9 = 55.6 g

Tik pat būtiski dienā uzņemt pietiekoši minerālvielas- K, Ca, P, Mg, Fe, Zn, J, Se, Cu, kā arī  vitamīnus- A, D , E, C, B1, B2, B6, folskābi un  B12.