Dārzeņi, augļi, ogas ir veselīga ikdienas uztura pamatsastāvdaļa, jo tie bagātina uzturu ar:

  • vitamīniem-A,E,K,C,B grupa,
  • minerālvielām-fosfors, kalcijs, kālijs, magnijs, mangāns, cinks, jods, dzelzs, varš,
  • antioksidantiem,
  • šķiedrvielām jeb balastvielām,
  • un bioloģiski aktīvām vielām.

Kā dārzeņi, augļi un ogas palīdz saglabāt veselību?

  • Tie uzlabo imunitāti,
  • regulē ķermeņa svaru,
  • mazina aterosklerozes risku,
  • mazina hipertensiju,
  • palīdz pie anēmijas,
  • atvieglo aizcietējumus,
  • mazina resno zarnu slimību risku,
  • kavē krūts, olnīcu, dzemdes kakla, priekšdziedzera, taisnās zarnas vēža attīstību,
  • uzlabo acu veselību.

Katru dienu uzturā jāiekļauj vismaz 500 g jeb 5 porcijas dārzeņu, augļu un ogu. No tiem vismaz 3 porcijas jeb 300 g jāuzņem ar dārzeņiem, bet 2 porcijas jeb 200 g – ar augļiem vai ogām. Kartupeļi un kukurūza netiek ietverti šajā grupā, jo tos pieskaita cieti saturošo produktu grupai, kurā ietilpst arī graudaugu produkti!