Bērna uzturam jābūt pilnvērtīgam, lai nodrošinātu optimālu garīgu un fizisku attīstību. Lai uzņemtu nepieciešamo enerģiju un uzturvielas, bērnam ir jāēd regulāri, 4 – 5 reizes dienā, uzņemot gan ogļhidrātus , gan olbaltumvielas gan taukus, kā arī vitamīnus un minerālvielas.

Dažādojiet bērna ēdienkarti ik dienas. Ēdienkartē jāiekļauj ēdieni no dažādām pārtikas produktu grupām, piemēram,

  • maize, putraimi un makaroni, kartupeļi,
  • dārzeņi, zaļumi, augļi un ogas,
  • piens un piena produkti,
  • dzīvnieku vai putnu gaļa vai zivis, olas, pākšaugi un rieksti

Pēc nakts miera enerģijas krājumi, kas ir uzņemti ar uzturu iepriekšējā dienā, bērna organismā ir izsmelti. Ir svarīgi nodrošināt, lai bērns ēstu brokastis.

Katrā ēdienreizē iekļaujiet kādu no ēdieniem, kas bagāts ar saliktajiem ogļhidrātiem, jo tie sniegs nepieciešamo enerģiju.

Sekojiet līdzi, lai katru dienu bērna uzturā tiktu iekļauti olbaltumvielām, minerālvielām un vitamīniem bagāti pārtikas produkti, kas nodrošinās augšanu un attīstību.

Nodrošiniet bērna organismam nepieciešamo kalcija uzņemšanu ar pienu vai piena produktiem, vienlaicīgi lietojot tos kopā ar D vitamīnu saturošiem pārtikas produktiem un veicot dažādas fiziskas aktivitātes, lai barības vielas nokļūtu līdz kaulaudiem.

Piedāvājiet bērnam augļus un dārzeņus, īpaši vietējos, katrā ēdienreizē, ievērojot dažādību, tāpat pārliecinieties, lai bērnam ēdienreižu starplaikos būtu pieejami dārzeņi, augļi vai rieksti.

Bērna uztura pagatavošanai taukvielas lietojiet mēreni, nepārsniedzot 35% no kopējās enerģijas.

Nodrošiniet, lai bērns katru dienu uzņemtu pietiekošu šķidruma daudzumu, Jānodrošina, ka bērnam jebkurā brīdī ir pieejams dzeramais ūdens.